البحث في...
الإسم
الإسم اللاتيني
البلد
التاريخ
القرن
الدين
التخصص
السيرة
 أسلوب البحث
البحث عن اي من هذه الكلمات
النتيجة يجب أن تحتوي على كل هذه الكلمات
النتيجة يجب أن تحتوي على هذه الجملة
سينثيا بيكر - مستشرقة

سينثيا بيكر - مستشرقة

الإسم اللاتيني :  Cynthia Becker
البلد : 
التاريخ :  ... - معاصر
القرن :  القرن 20_21
الدين : 
التخصص :  فنون الامازيغ - الجزائر - المغرب

سينثيا بيكر

Cynthia Becker

أستاذ مشارك في قسم التاريخ , الفن والهندسة المعمارية في جامعة بوسطن.

وهي متخصصة في فنون الأمازيغ (البربر والطوارق) في شمال غرب أفريقيا، وتحديدا المغرب والجزائر والنيجر.

وقد تم دعم أبحاثها من المنح المقدمة من مؤسسة فولبرايت، ومجلس المراكز الأمريكية فيما وراء البحار، Fulbright هايز، المعهد الأمريكي للدراسات المغاربية ومعهد رادكليف في جامعة هارفارد.

من مؤلفاتها كتاب :  الفنون الأمازيغية في المغرب , طبعة جامعة تكساس في شهر تموز من عام 2006.

التعليم :

شهادة الدكتوراة 2000 جامعة ويسكونسن ماديسون (تاريخ الفن)

1997 شهادة في الدراسات الأفريقية في جامعة ويسكونسن ماديسون

ماجستير 1991 جامعة ويسكونسن ماديسون (علم الإنسان)

الشهادة الجامعية الاولى 1987 جامعة نيو اورليانز (علم الإنسان).

من منشوراتها ( باللغة الاصلية ) :

1 - Visualizing Africa in Morocco: Gnawa, Blackness and the Saharan Divide, in progress.

2 - Desert Jewels: North African Jewelry and Photography from the Xavier GuerrandHermès Collection, co-authored with Kristyne Loughran. New York: Museum for African Art, 2009.

 3 - Amazigh Arts in Morocco: Women Shaping Berber Identity. Austin: University of Texas Press, 2006.

مقالات صحفية :

“Yelimane Fall: Calligraphy in Action,” co-authored with Alex Zito. African Arts 27, no. 2 (2014), 28-39.

 “New Orleans Mardi Gras Indians: Mediating Racial Politics from the Backstreets to Main Street,” African Arts 46, no. 2 (Summer 2013), 36-49.

 “Performing Africa in New Orleans,” co-authored with Rachel Breunlin and Helen A. Regis, African Arts 46, no. 2 (Summer 2013), 12-21.

 Performing Africa in New Orleans, special edition of African Arts 46, no. 2 (Summer 2013), coedited with Rachel Breunlin and Helen A Regis.

 “Hunters, Sufis, Soldiers, and Minstrels: Trans-Saharan Derivations of the Moroccan Gnawa.” Res: Anthropology and Aesthetics 59/60 (Spring/Autumn 2011), 124-144.

 “Matriarchal Nomads and Freedom Fighters: Transnational Amazigh Consciousness and Moroccan, Algerian, and Nigerien Artists.” Critical Interventions: Journal of African Art History and Visual Culture 5 (2009), 70-101.

 "Art, self-censorship and public discourse: contemporary Moroccan artists at the crossroads.” Contemporary Islam: Dynamics of Muslim Life 3 (2009): 143-166.

“Exile, Memory, and Healing in Algeria: Denis Martinez and La Fenêtre du Vent.” African Arts 42, no. 2 (2009): 24-31.

 “Amazigh Textiles and Dress in Morocco: Metaphors of Motherhood.” African Arts 39, no. 3 (Autumn 2006): 42-55.

 “‘We are real slaves, real Ismkhan’: Memories of the trans-Saharan slave trade in the Tafilalet of South-Eastern Morocco.” The Journal of North African Studies 7, no. 4 (2002): 97-121.

 “Visualizing Gender and Identity: Berber textiles from the Tafilalet of southeastern Morocco.” Ars Textrina: A Journal of Textiles and Costume 31 (1999): 183-199.

 

فصول الكتاب :

“Deconstructing the History of Berber Arts: Tribalism, Matriarchy, and a Primitive Neolithic Past.” In Berbers and Others: Shifting Parameters of Ethnicity in the Contemporary Maghrib, edited by Susan Miller and Katherine Hoffman. Bloomington: Indiana University Press, 2010, 195-220.

 “The Bride of the Rain in North Africa.” In Sacred Waters: The Many Faces of Mami Wata and Other Water Spirits in Africa, edited by Henry Drewal. Bloomington: Indiana University Press, 2008, 446-449.

 “Fadma: Healer of Women and Weaver of Textiles.” In Muslim Voices and Lives in the Contemporary World, edited by Frances Trix and John Walbridge. New York: Palgrave Macmillan, 2008, 31-42.

 “Awakening the Senses: The Aesthetics of Moroccan Berber Dress.” Dress Sense: Emotional and Sensory Experiences of Clothes, edited by Helen Foster and Donald Johnson. Oxford: Berg Press, 2007, 72-83.

 “Moroccan and Algerian Painters: Contemporary Custodians of Amazigh Consciousness.” In North African Mosaic: a Cultural Reappraisal of Ethnic and Religious Minorities, edited by Nabil Boudraa and Joseph Krause. Cambridge, England: Cambridge Scholars Press, 2007, 271-293.

 “Gender, Identity, and Moroccan Weddings: The Adornment of the Ait Khabbash Berber Bride and Groom.” Wedding Dress Across Cultures, edited by Helen Foster and Donald Johnson. Oxford: Berg Press, 2003, 105-122.

 

وللاطلاع على تفاصيل اوفى يرجى الرجوع الى المصدر , بالرابط التالي :

http://www.bu.edu/ah/files/2016/03/Becker2-16.pdf

رابط آخر :

http://www.bu.edu/ah/profile/cynthia-becker/

 

 

 
فروع المركز

فروع المركز

للمركز الإسلامي للدراسات الإستراتيجية ثلاثة فروع في ثلاثة بلدان
  • العنوان

  • البريد الإلكتروني

  • الهاتف